W tym roku mamy w planach kilka inicjatyw, które mają jeden cel: uzmysłowić firmom, do których kierujemy nasze treści niezmiennie od prawie 3 lat, że one też mają ogromny wpływ na to, jaka jest nasza świadomość dotycząca cyberzagrożeń i można pójść o krok dalej. Firmy mają idealne zaplecze (praktyków, technologię, doświadczenie, narzędzia, niejednokrotnie są w stanie bardziej przekonać rodziców do działań na rzecz edukacji własnej, jak i swoich dzieci niż np. nauczyciele, którzy nie są szkoleni pod kątem cyberbezpieczeństwa), by współodpowiadać za cyberedukację. Z naszych obserwacji i analiz wynika jeden wniosek: rodzice chcą edukować swoje dzieci, ale nie maja wiedzy i narzędzi. Firmy je mają, ale tego nie robią. Chcemy więc je zmotywować i pokazać, że od nich też wiele zależy.
Nasze propozycje:
1. Wydanie specjalne "Security Magazine" Artykuły redakcji i naszych ekspertów dotyczące inżynierii społecznej i odpowiedzialności firm za bezpieczeństwo dzieci online również w kontekście nowych regulacji prawnych dotyczących cybersec i bezpieczeństwa dzieci (ustawa Kamilkowa)
2. Współorganizacja spotkań z CBZC a) Spotkania w szkołach, podczas których policjanci CBZC edukują dzieci na temat zagrożeń związanych z manipulacją, cyberprzemocą i hejtem (4 wspólne spotkania, które będziemy jako SM relacjonować, policjanci przeprowadzą spotkania profilaktyczne) b) Dokumentacja tych spotkań (zdjęcia, filmy), które zostaną wykorzystane do dalszych działań edukacyjnych.
3. Materiały edukacyjne dla rodziców - Facebook Przygotowanie materiałów skierowanych do rodziców dzieci w wieku od 5 do 8 lat - publikowane na Facebooku przez redakcję SM. Jak rozmawiać z dziećmi o zagrożeniach związanych z manipulacją online?
4. Akcja "Ja i Miś Cyberek" - Facebook i Linkedin a) Seria nagrań wideo z udziałem dzieci na temat ich świadomości zagrożeń online, które mają na celu podniesienie świadomości rodziców i firm o tym, ile wiedzą dzieci. b) publikacja raportu w formie PDF po spotkaniach pokazującego, jak bardzo potrzebne jest natychmiastowe działanie w zakresie kształcenia dzieci 5-8 lat o cyberzagrożeniach (tu również opis tego, w jaki sposób zrealizowaliśmy projekt - nauka poprzez zabawę oraz odzew rodziców)
Organizator: Rzetelna Grupa sp. z o.o. - redakcja Security Magazine
Do kogo jest skierowane wydarzenie: do sektora prywatnego, rodziców dzieci 5-8 lat
Miejsce wydarzenia: Online, stacjonarnie - szkoły
Data rozpoczęcia: 1 października 2024
Data zakończenia: 31 października 2024
Link do profilu na FB: https://www.facebook.com/SecMagazinePL